måndag 9 januari 2012

Svårt färgval..


Tänk om dom ändå kunde ha dålig belysning på färgaffären så jag slapp bli så besviken när jag kommer hem och inget längre känns rätt.. Blev ingen rättvis bild heller (mobil), men som ni ser så lutar det åt att det blir grått. 
 Ljusgråa väggar och mörkare skåp. Även bänkskivan ska målas i den mörkare nyansen hade jag tänkt.
MEN! Om golvet visar sig vara fint och jag bestämmer mig för att inte måla det så skulle det bli fint med nyanser åt det brun/beige hållet..

Eller om jag målar golvet vitt, så passar det ju med båda. Men tanken var att det skulle målas grått, om det ska målas. 

Suck. Är väl bara att tänka om. Eller visserligen kommer jag ha bra/starkt ljus ute i pysselrummet sen, så det kanske blir ok ändå. Har ingen lust att slita bort golvmattan nu heller, är rätt skönt att inte behöva vara försiktig med golvet när jag håller på med underarbetet.

Känner att jag vill ha en ganska ljus och neutral nyans i rummet så slipper jag bli låst till en färg. Blir så mycket lättare att kombinera med vita möbler och färggladare textilier istället :)

 Jaja, jag är inte klar med underarbetet än, så jag hinner bestämma om mig nån mer gång! 

 Nu ska det lagas en massa mat!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...