onsdag 26 mars 2014

Växande fönster


I ett av fönstren i mitt pysselrum växer det för fullt! För första gången någonsin är jag seriös med mitt odlande, och har för sått en del! Tomater, två olika sorter, purjolök & div kryddörter som längtar efter sommaren lika mycket som jag! 
Jag har även lyckats övervintra alla mina pelargoner sen förra året, samt tagit sticklingar ifrån dom som alla växer så fint! 
Sen när jag var ute och fixade i trädgården för två veckor sedan tog jag reda på några groende lönnfrön, kanske överkurs, men dom väser fint och förhoppningsvis kan jag plantera ut dom i vår och få dom att växa fint och ge lite skugga åt gården!

Snart dags att plantera om allt, hum, undra just hur det blir med att pyssla med annat efter det, för allt lär visst kräva sin lilla plats...! 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...