onsdag 28 december 2011

Julpyssel

 Eftersom jag av försvarliga skäl inte har bloggat nå alls i helgen, så tänkte jag ändå visa lite av mitt julpyssel som jag fixat! Hoppas ni står ut med lite jul fortfarande, fast jag misstänker att ni, som jag, vill gå vidare efter julen nu :)

Mina juletiketter jag knåpade ihop under tiden skinkan stod i ugnen. 
Ganska stora tags som jag stämplade texten på, ritade dit en "söm" längs kanten och sprejade med en glittersprej. Enkla och ändå snygga! Klart bättre än dom man köper anser jag :) 


Änglar som hänger fint i julgranen! 
Hittade mallen till dessa små söta änglar i en julbok jag har och tyckte att dom skulle passa bra i vår gran i år.
Tog fram pyssel sakerna och började! 
Skar till remsor av vanligt skrivarpapper, 1 cm breda till "vingarna", så gjorde jag strutar av notpapper! Fäste ihop det med ståltråd och trädde dit en guld färgad träkula som huvud :)


Årets julgran! Enkel och ful i plast :P Men nästa år blir det en riktigt! Och då tror jag att jag tänker släpa upp den till vardagsrummet och inte ha den i köket. Men det funkade visserligen bra att ha den här också!

God fortsättning ♥

4 kommentarer:

Miruschka sa...

God fortsättning till dig också!!
Vilka söta änglar, såna har jag aldrig sett tidigare. Vad duktig du är som har pysslat:)
Ha det gott/kram♥

helene sa...

Vilka fina änglar du har gjort å även juletiketter.Du är riktigt duktig :) kram å ha det bra

Nathalie sa...

Usch vad tråkigt att du blev sjuk under jul! Jättefina änglar! :) Dom måste jag testa göra någon dag.

Jejje sa...

fina änglar:))granen gillar jag också,stod på en fin plats:))önskar dig ett gott nytt år/kramar jejje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...