söndag 20 mars 2011

På hemmaplan

 Då var vi hemma ifrån semestern igen! Kom hem igår eftermiddag efter en kanon vecka i fjällen. Längtar redan tillbaka till lugnet. Kanske blir en tur till norska fjällen om ca 3 veckor igen, om sambon får ledigt så åker vi :) Bäst att passa på innan alla pengar går till hus & renovering.

 Apropå den delen med hus, så verkar det som att det är på g på riktigt snart! Det värsta man kan göra är nog att vänta på en släktgård.. Men ja, nu håller vi tummar och tår för en semester hemma i VÅRAT hus i sommar!! :) Planerade och skissade lite på uppbyggnaden av ladan idag, hoppas att det blir uppbyggt och som vi vill ha det (som det var innan händelsen). I helgen blir det i vilket fall som helst en tripp ner till Västerås för att börja kika ut färger, tapeter, möbler osv. Spännande att äntligen vara på gång med allt, eller ja, förhoppningsvis! Jag ska även göra ett tappert försök till att leta på en gammal spegeldörr i lagom storlek, så kan vi börja med vårat sovrums projekt i alla fall. Ska genomsöka blocket.se om inte annat försöka få till en annons i annonsbladet. Sen blir det till att bygga! Kommer nog bli kanon när vi är allt äntligen är på gång.
 Vi väntar och fortsätter hålla tummarna.

 Idag har vi vart i Falun på Svenska skidspelen och hejjat på min sambos kusin Sara Lindborg som var där och åkte skidor! Riktigt kul att få se henne några sekunder i verkligheten och inte bara på tv. Snabbt går det i alla fall! Slutade med en 21a plats, riktigt bra gjort :) Var så skönt att vara ute i solen idag när vädret var så underbart fint!

 Var även iväg och kikade på små kaninbebisar idag! Pluttar jämfört med mina tjockisar! Men det var dvärgvädur och inte fransk vädur som jag har. Så lite skillnad i vuxen storlek också. Men guu va söta dom små var! En här i byn som föder upp sådana och åker på utställningar. Var dit och fick lite pellets för att testa till mina kaniner. Det jag köpt tidigare anser jag vara lite dyrt då det köps på Granngården, så hoppas detta funkar lika bra, och då även till ett mycket bättre pris! Så länge det inte är någon större skillnad på innehållet i pelletsen så känns det onödigt att betala överpris för det.
 Har dessutom låtit mina kaniner träffats nu, så blir förhoppningsvis kaninbebisar här med snart! ;)

 Nu ska jag fortsätta se på Gullivers resor med sambon och försöka lära mig lite mer i ps så kommer det bilder nån dag :)

 Hoppas ni alla haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...