torsdag 21 juli 2011

Ännu en dag till ända

Vi är nyss hemkomna ifrån Säter och Nostalgidagarnas första dag! Jag & sambon åkte på varsin moped och hade en riktigt bra kväll :) Vi hann dit precis i tid för att mopederna skulle rulla iväg, sambons moped krånglade på vägen till Säter så det tog lite extra tid dit.. Efteråt satt vi vid mina föräldrar och släkt och kikade vidare på traktorerna. Oj, vad många det är som ställer upp och deltar i dessa parader, alltid lika kul att kolla på! 
Tidigare år har jag och min kusin klätt upp oss i 30-tal och 50-tals kläder och deltagit i det arrangemanget, men i år blev det mopeder. 
 I morgon ska vi till Säter igen, då för att delta i cruisingen! Hoppas på bra väder och vet att vi kommer ha bra sällskap med oss dit (eller vi åker med dom)! :) 

Mer bilder ifrån ikväll ska jag fixa tills imorgon!

Apropå mitt lilla utbrott tidigare idag så är det helt enkelt inte klart med husköpet än, och det tar enormt på mina krafter, jag orkar helt enkelt inte mer snart. I vilket fall som helst så insåg vi att det ska krångla ytterligare lite innan det är klart.. Allt är klart med banken inför lånet, men det är inte genomfört än. Jaja, jag har då lärt mig att aldrig mer köpa en släktgård!! En gång, aldrig mer.. Visserligen hade jag tänkt bo kvar här resten av livet, men utifall att ;) 

 Hur som, så våldförde jag mig på garderobsinredningen, lister och tapeter i några timmar, nu är det äntligen på gång i sovrummet! Fick mig även en el-stöt, bara för att jag skulle göra allt själv och inte fråga elektrikern min om hjälp. Ingen större fara, men onödigt egentligen. 
I sovrummet ska det spacklas och slipas väggar, slipa golv, måla tak, skruvas golv och målas i garderoben, tapetseras och måla lister (nya sådana!). Nog har vi jobb allt ;) 

 Nu ska jag njuta av ett glas vin med älsklingen, sen ska vi sova! Och ja, jag ska bättra mig med bilder och renoverings uppdatering, men riktigt internet har vi inte förens nästa vecka så håll till godo! 

 Vad vill ni förresten läsa om i framtiden i denna blogg? Mer bilder, mer text, vad för typ...?


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...