fredag 21 oktober 2011

En eftermiddag ute


Har påbörjat helgens projekt med att röjja och fixa på gården innan vintern kommer!
Jag började med att slita bort alla stenar som låg runt rabatten med mina superfina rosbuskar och björnbärsbuskarna. Det visade sig vara några riktigt stora stenar, jämfört med vad man såg! Så det blev lite slitsamt :) 
Har lagt tillbaka alla stenar igen och höjt upp dom lite så dom avgränsar gräsmattan. Men det får ni bilder på imorgon! Måste på med jord och vinterfixa åt rosorna innan jag är helt klar, men det var några andra som använde min skottkärra idag så det får jag göra imorgon istället.


Här ser ni vilka som snott min skottkärra! Sambon och far min som fixade med dräneringen av huset, och det var väl lite viktigare än att jag la på ny jord åt rosbuskarna antar jag :) 
 Av det jobbet återstår det "bara" några kärror till med grus sen ska det snyggas till lite. 


Även kaninerna som ni skymtar i sista bilden här har jag hunnit pyssla om lite idag!

 Kvaliteten på bilderna är inte den bästa, där har ni en bra anledning till att jag vill byta mobil, ja förutom att den jag har nu är helt värdelös vad gäller det mesta, så är även kameran på den ett stort minus!

Imorgon återkommer jag med bilder på våra projekt!
Och ja, då kanske jag tar med kompaktkameran ut :) 

 Nu blir det fredagsmys med nachotallrik och idol! 
Äntligen en ledig helg :) 
 ♥

1 kommentar:

Jejje sa...

fina bilder:)vilka vackra stenar i rabatten,blev säkert fint när du var klar/kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...