söndag 9 oktober 2011

Snart "helg"

 Ja imorgon bitti får jag ta helg, äntligen! Veckorna blir lite tokiga när man jobbar skift kan jag lugnt säga.. Men nu är det i alla fall bara en natt kvar innan jag får långledigt igen, och det ska bli så skönt.

 I fredags var jag upp till Rättvik på marknad! Trevligt sällskap och skapligt bra väder :) Fann en hel den nya idéer på saker jag ska pyssla ihop, när jag väl får tid till det! Köpte 2 nya jäskorgar, en bröd nagg och en skalkniv samt en sak man kan göra skruvar av potatis eller morötter med! Dessa försäljare som står och visar, det ser så lätt ut! Men det var faktiskt lätt när jag själv testade. Ska visa bild för er i veckan så ni förstår vad för skruvar jag pratar om ;)

 Idag har vi vart ute och arbetat. Slipat på den blivande sänggaveln så nu är det bara målning kvar av den :) Lite spackling blev det så imorgon ska jag slipa av de och börja måla. Kommer bli kanoners! Har även kommit på att jag ska snickra ihop 2 sängbord också.. Ja, det finns inga som jag nöjer mig med till rätt pris.. Så bara att knåpa ihop själv :)

 En annan sak vi gjort i helgen är att vi var på middag till våra bästa vänner igår kväll, och där grillades det struts! Sjuttsiken vad gott det var! Typ som oxfilé, fast mycket, mycket mörare! Det kan jag varmt rekommendera ifrån Sahlins struts i Borlänge. Var inte sista gången vi åt det inte :)

 Nu ska vi knata iväg till sambons farbror på lite kalas/inflyttningsfika.. Sen ska vi hem och däcka av i soffan innan det är dags för mig att åka iväg för sista nattskiftet!

 Hoppas ni andra haft en bra helg <3


1 kommentar:

Vita lyckan sa...

Hej! Ser med spänning fram att se ert sovrum. Jag är också på jakt efter en bra spegeldörr.. Roligt att se hur dina sängbord blir att se ut. Det är så svårt att hitta sängbord, jag letar som en galning :P Om du vill följa mig så finns jag kvar på min gamla blogg ciinderellas.blogg.se. Meningen var att jag skulle byta helt till blogspot för att jag tycker att det är mycket bättre. Men får bli när jag har ork att bygga upp den lite bättre :) gillar din blogg! Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...