söndag 2 oktober 2011

Toastbröd & Hönökaka

Har visst vart lite dålig på att berätta hur det går med mitt projekt att baka allt bröd själv.
Jo det går kanon bra :) Enda brödet förutom knäckebröd jag köpte sen jag började är hönökaka till smörgåstårtan jag gjorde och en baguette! Annars har jag bakat allt bröd själv. Det är verkligen kvalitetstid för mig när jag får stå i köket och baka eller laga mat! Och så mycket godare det är med egenbakat bröd.

 Surdegsbrödet har jag bara provat mig på en gång, och det är klurigt men efter några försök så blev det skapligt bra tycker jag. Brödet har i alla fall ätits upp ;) Ska ge mig på nått mer försök nu när vi är klara med renoveringen för denna gång och har lite mer till över!

 Nu senast jag bakade blev det dubbelt upp kan man säga! Först bakade jag toastbröd, och sen gjorde jag en sats med hönökaka när jag ändå höll på! 




Så nu har vi bröd i frysen att ta upp när det behövs :) 

Nån som är intresserad utav recepten på dessa?

1 kommentar:

Nathalie sa...

Åh, vad goda dom såg ut! Ja, lägg gärna ut recept :) Jag skulle behöva lite bra brödrecept, sen är det bara tiden som man ska hitta, hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...