fredag 30 december 2011

Fåglarnas jul


Innan jul var det snö och fint ute, nu är det åter igen helt bart på backen.. Några dagars regn sen var den sista snön borta. Men snart kanske det kommer mer snö? Hoppas på det i alla fall :) 

 När jag ändå höll på att julbaka en massa tills oss människor, så tänkte jag att fåglarna minsann också skulle få lite gott! Smälte 500 g kokosfett, blandade ner jordnötter och hällde röran i små aluminiumformar. Sen tog jag ståltråd och gjorde en ögla och och la ner i formarna, innan dom fick stelna till, så vart det enkelt att hänga upp dom sen. 

För att få nått fint att hänga upp mitt fågelgodis på så tog jag en lång pinne, surrade fast lite granris och fäste pinnen mot en av grindstolparna. Spikade fast några spikar så jag kunde hänga dit godiset och även en liten lykta hängde jag dit :)

Dock har den där bråkiga Dagmar tuffsat till det hela lite, så jag måste rätta till det under morgondagen så det är fint tills det nya året börjar!

Kramar från mig ♥

1 kommentar:

Miruschka sa...

Gott Slut och Gott Nytt År, vi "syns" igen 2012!
Kram♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...