torsdag 10 januari 2013

Och kakor blev det!


Nya ugnen klarade baktestet! I julklapp köpte vi ny spis med 74 liters varmluftsugn, perfekt för mig som älskar att baka. 

 Gjorde ett test med cupcakes, som blev hyfsade för att vara första gången tycker jag. Utgick ifrån ett recept på kladdkakemuffins som jag gräddade lite extra, och toppade med en kakao/kaffe-smörkräm. 
Det blir nog fler gånger dessa bakas! 

Jag gjorde även en rejäl laddning med mördeg när jag ändå höll på, så det blev schackrutor och brysselkex.

Dock är kakorna slut.. Jag som inte brukar äta så mycket av det jag bakar i vanliga fall, men det är så lätt att stoppa i sig när det inte ges tillfälle att äta ifred längre..
Så jag får hålla mig ifrån bakningen också då!


Bjuder bara på bilder ifrån mobilen, det är vad som hinns med.

 Nu ska det matas lillfröken och sen är det förhoppningsvis dags att sova.

Kram Amanda

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...