söndag 27 februari 2011

Tjejvasan



Äntligen är den avklarad! :) Och det var minst sagt ingen dans på rosor igår inte. Energin var som bortblåst! Kan konstatera att det inte bara var lite halsont jag känt av utan en förkylning som legat och grott! Typiskt att det alltid ska komma så olägligt.. Efter första 11 kilometerna där sambon stod och väntade var jag inte långt ifrån att bryta det hela. Tårarna bara rann, vilket inte händer så ofta, och energiförrådet var redan där helt slut. Men jag tog mig igenom det hela, på ren envishet som även den höll på att ge med sig.
 Föret var inte det bästa heller.. Startsträckan hade jag ingen fäste alls, så stannade i första backen och fick hjälp 2 ggr.. Det resulterade i att all lössnö fastnade under skidorna så det blev fruktansvärt tungt att åka. Stundvis var det sen så bakhalt att jag knappt tog mig fram.. Och spåren var riktigt dåliga!!
 Jaja, jag tog mig i mål med en rejäl träningsvärk idag, ondare hals och även en förhöjd kroppstemperatur (eftersom jag ligger så lågt i vanliga fall kan jag inte kalla det feber heller..). Huvudvärken är inte heller att leka med. Har även riktigt ont i fötterna, vilket jag aldrig fått efter pjäxorna förut. Men det kan nog ha med dom dåliga spåren att göra. Kan glädja mig med att ca hälften av åkarna åkte på sämre tid än mig iaf :)

Sovit större delen av denna dagen, förflyttade mig ifrån sängen till soffan! Men nu lär jag rycka upp mig och ta mig mot jobbet.. Kan bli en spännande eftermiddag. Ipren och halstabletterna lär väl bli mina bästa vänner idag!

Ha en härlig söndag :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...