torsdag 3 februari 2011

En liten fundering..

 Ja, jag har en lite fundering så här några minuter ifrån sängläge.. Hur kan man vilja ha ett service jobb när man inte är det minsta lilla service inriktad alls? Eller ännu värre, hur är man som chef på ett företag, med service inriktning, när man inte kan se till att personalen kan sköta sitt jobb?! Är det bara jag som är helt arbetsskadad eller är det fruktansvärt dålig service på flertalet "service inriktade" företag som dagligen har tusentals med besökare, där alla har olika behov att ta hänsyn till?

Mitt största problem här i livet är min sambo! Ja, ni läste rätt! Jag har inga som helst problem med att vistas på okända platser och heller inga större problem med min kost. Men han däremot MÅSTE veta vissa saker innan han intar en ny plats, just för att inte behöva känna panik över saker och ting. Har tagit mig ett år att inse vilket problem han "lider" utav. Men jag har vant mig. Sen om man, precis som han, har en matallergi är det bara att acceptera att man själv måste kunna innehållsförteckningen på flertalet matställen för att få rätt mat! Ja, det räcker alltså inte med att personalen vet att det är specialkost som gäller, får då blir det alltid fel! Jag blir rent utsagt förbannad när vi får frågan om vad han tål ifrån restaurang folk, men det är väl ändå dom som borde ha koll på innehållsförteckningarna? Ja, jag lär väl acceptera att jag/vi alltid kommer att få tjata om det! Men jag lär väl vänja mig med det också, än är jag mest förbannad.

 Och vet ni, det är såå mycket godare med dressing på hamburgaren än utan om man tål den! Och för er som inte vet det, så innehåller majonnäs inte en endaste gnutta mjölk! Det fick en idiot på donken veta idag ;) 

 Nej nu ska jag vara bitter ett tag till. Imorgon är det jag som ska skriva ihop ett vackert mejl och skicka iväg!

God natt gott folk!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...