lördag 19 februari 2011

Lördag

 Idag är det kallt och soligt! Känner verkligen att jag skulle vilja gå ut och njuta av solen, men då lär jag få frysa! -20 grader är det här nu.. Börjar verkligen längta efter vårvärmen och att kunna sitta ute och njuta med en kopp te och få lite sol på näsan! Men det verkar dröja än. Vi håller oss inne än så länge! Ska snart ut till kaninerna och ge dom lite mat och kärlek! Längtar efter våren dels för deras skull, så dom får komma ut lite mer och skutta runt! Dom är på tok för stora för sina burar! Så går det när man köper 2 st istället för en ;) Så var jag tvungen att sära på dom så det inte skulle bli massor av kaninungar! Men det blir det snart ändå ;) I sommar ska det byggas nya burar! Hoppas även på att vi får flytta så jag kan bygga rejäla burar åt dom på plats. Nog med saker att flytta ändå.

 Passade på att öva lite mer med mitt macro objektiv nyss då jag insett att jag lyckas få blomknoppar och utslagna blommor på flertalet av mina gröna växter!
Blomman jag fick av älsklingen på alla hjärtans dag <3

Tulpanerna mina börjar sakta ge upp, dags att köpa nya!




Mina loppis fynd ifrån veckan som var hamnade även de på bild! Väntar på att mamma ska komma hem ifrån helgsemester så jag kan hämta färg hos henne. Tänkte köpa igår, men då hade hon en hink med matt, vit färg till övers jag kunde få! Perfekt :) Sen ska jag måla och pyssla till inköpen. Måste även leta på en lampa att göra om med tyget jag köpte för ynka 10 kr! :)


Nej nu ska vi tydligen ta oss ut en vända! På med varma kläder med andra ord. 

Hoppas ni får en toppen lördag :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...