torsdag 24 februari 2011

Pyssel och bak!


Var hem till mamma i måndags och fick med mig både vit linoljefärg (i hjortrons burken) och troll ull hem :) Så nu har jag målat 2 lager på mina ramar jag köpte, minst ett lager till ska det bli sen ska jag slipa ner dom lite med troll ullen! Sen är det dags att fixa till resten på dom. 



Så ser dom ut efter en strykning! 


Fick även med mig några böcker hem, så nu har jag att läsa :)



Här är mitt inköp ifrån Äntligen Hemma mässan. Ett fat att riva vitlök på! Eller varför inte choklad, nötter, ost mm. Snyggt och risken för att riva fingrarna av sig är väldig liten. Medföljde även en liten pensel för att samla ihop allt. 





Nu på kvällen har även min älskade köksassistent fått arbeta lite! Skulle baka typ sikt kakor, men jag tror att det blev en egen mix av det hela :) Tog lite av vad som fanns i skafferiet och blandade i! Så ska bli spännande att smaka imorgon till frukosten. Nu är vi båda proppmätta efter att ha ätit lasagnette! Blev en rejäl ugnsform, så nu har vi matlådor ett par dagar. Perfekt att lägga i frysen dessutom, för dom dagar vi inte hinner/orkar laga mat :) Eller när vi helt enkelt jobbar om varandra helt!


Nu ska vi äta varsin semla, sen kommer jag rösta för att sova! Tok trött efter vändskiftet som blev nu då jag bara var hem och sov några ynka timmar inatt. Men imorgon är det sovmorgon igen! Och ledig hela lördagen. Fast ska visserligen inte ligga på latsidan, tjejvasan står på schemat. Spännande att se hur vädret blir och håller så klart tummarna för att det går bra, startar en kvart efter mamma så ska ifatt henne i alla fall :) 

Nej nu ska jag sluta svamla, natti natt <3


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...