söndag 27 mars 2011

Slitsam söndag


Börjar med att visa en bild på veckans pyssel, har äntligen hittat det jag behöver till min sovrumslampa, och även övertalat min elektriker till sambo att fixa till en jordad kabel :) 



Då var helgen slut igen! Jag tycker att helgerna är på tok för korta! I alla fall mina lediga helger, då jag hinner umgås med sambon lite. 2 lördagar & 2 söndagar på 5 veckor har vi helt lediga tillsammans.. Annars jobbar någon av oss. Så dessa 2 helger springer verkligen förbi! Men det har vart en kanon helg.

 

Loppisfynd, pyssel pyssel :)


 Igår var vi i Västerås större delen av dagen. Det tar verkligen tid, fast vi bara var in i några butiker. Fast det var visserligen stora butiker, Nisses, Bauhaus och Ikea där bland.. Det blev inte alls mycket handlat, men vi skulle dit och kika på saker tills den dagen vi ska börja renovera ett hus. Vi är i alla fall överens om ett kök nu! Så gissa om jag längtar galet mycket tills vi får vårat hus! Det blir ett Ikea kök. Sen hittade vi en hel del enkla medel att använda oss av under renoveringen. Jag kommer aldrig få ett badrum med kakel, för att det rör sig för mycket i gamla hus bla bla.. Har haft problem med det här. Men igår hittade vi en bra lösning, som även sambon tyckte var passande! Våtrumsgodkända skivor som man enkelt sätter upp på väggen, billigare och enklare i slutändan :) Så jag får kakel liknande väggar i alla fall.
 Vi har nu en liten inblick i vad vi vill ha, bara att fortsätta vänta..

 Igår kväll blev det utgång på krogen för mig och E. Hade en toppen kväll :) Så idag var jag lite små sliten. Det tar på krafterna att springa i affärer hela dagen och sen vicka i sig god dricka på kvällen. Men blir det bara ibland så är det väl ok?


Present i från Elin :) 
  Nyss var jag iväg på buggkurs! Det är riktigt kul nu när man börjar lära sig. Hade inte missat allt för mycket när vi var på semester så idag gick det galant! Synd att sambon blev hemma, men vi får träna i vårt trånga vardagsrum tills nästa vecka istället :) 
 Väntar nu på att han kommer hem med lite fusk mat, gott ibland och enkelt att ta till när vi inte orkar laga nått. Blir en myskväll i soffan sen! 

 Hoppas ni alla haft en bra helg! 



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...