tisdag 22 mars 2011

Vårkänslor

 Äntligen känns det som att våren är på gång på riktigt! När snön smälter dag som natt :) Kom hem vid halv 11 igår kväll och då droppade det som bara den ifrån grannens tak, helt underbart! Dock har vi en sjö på gården... Men det är väl sånt vi får räkna med helt enkelt. Snart är det bara kladdigt och blött istället.

 Ska ta mig ut strax tänkte jag. Dags att leta fram en bra och spetsig spade som jag kan hacka bort isen med, min favorit sysselsättning så här på våren :) Viktigast är nog ändå att hacka fram kaninburen. Dom börjar bli lite ivriga och vill ut mina små tjockisar, och rastgallret jag har till dom annars har dom hittat ett sätta att hoppa över. Visst, dom smiter inte ifrån gården (än!!) men jag vill kunna släppa ut dom och gå in utan att behöva oroa mig för hundar osv :)

 Sen antar jag att jag måste städa lite idag också. Ska ta och få undan allt skräp vi har samlat på oss nu! Sånt som ska till tippen. Blev en del efter min födelsedag, och det tar sån plats i soptunnan här hemma, så lika bra att köra bort det. Så har vi en del plast som ska slängas nu igen, och på tok för dålig förvaringsmöjlighet här hemma! Det är något jag vill ha plats för sen när vi flyttar, så vi verkligen kan sortera det som ska sorteras. Jaja, mycket jag vill ha nu :)

 Ska ta med mig ipoden med en ljudbok och bege mig ut i solen nu :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...