torsdag 2 februari 2012

Ebbas minibaggisar

 Baguetter är ju så gott att ha till maten! Passar till allt :) Och jag har tröttnat på dessa hårda man köper, ja efter flertalet timmar framme i butiksskåpet brukar dom inte vara så goda längre.. 

När jag gick gymnasiet så brukade vi baka baguetter tills vi skulle ha restaurangen öppen, då bakade vi på ett recept som tog 2 dagar att göra i och med att degen skulle jäsa över natten. Det receptet använder jag mig fortfarande av när jag har tid att förberede, annars har jag ett bra recept som går lite snabbare :) 

En variant med vanliga långa baguetter som vi åt till middagen med familjen igår

Receptet hittar ni i ett av mina tidigare blogginlägg HÄR

Minibaggisar till utflykt eller till buffén

Färdig baguette till picknicken!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...